
Πριν από μία δεκαετία, HTC και LG βρίσκονταν στην «πρώτη γραμμή» της τεχνολογίας.
Οι δύο εταιρείες έθεταν τα πρότυπα στα smartphones, πειραματίζονταν με καινοτόμες ιδέες και καθόριζαν τις τάσεις της αγοράς.
Σήμερα, όμως, δύσκολα συναντά κανείς νέα συσκευή τους στα ράφια — και αναπόφευκτα γεννάται το ερώτημα: τι συνέβη;
Η άνοδος
Η HTC υπήρξε πρωτοπόρος στα πρώτα χρόνια του λειτουργικού συστήματος Android.
Από τα HTC Dream και Desire έως το One M7, η εταιρεία κατάφερε να συνδυάσει ποιοτικά υλικά, εξαιρετικό σχεδιασμό και «καθαρό» λογισμικό, κερδίζοντας φανατικούς υποστηρικτές, κυρίως επαγγελματίες, λόγω και της υψηλής τιμολογιακής πολιτικής της.
Η LG, από την άλλη, ξεχώρισε με τις σειρές G και V, προσφέροντας κορυφαία τεχνικά χαρακτηριστικά και πρωτοποριακές ιδέες, όπως η κυρτή κατασκευή και οι πειραματικές modular λύσεις, και μάλιστα σε σχετικά προσιτό κόστος.
Την περίοδο 2010 – 2015, αμφότεροι οι κατασκευαστές κατείχαν σημαντικό μερίδιο αγοράς, προσφέροντας πραγματικές και δελεαστικές εναλλακτικές απέναντι σε Samsung και Apple.
Η πτώση
Η ανατροπή ήρθε όταν ο ανταγωνισμός άρχισε να εντείνεται.
Η HTC δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στην αλλαγή των τάσεων — καθυστέρησε στην ανανέωση του σχεδιασμού της και επανέλαβε λάθη στη στρατηγική ανάπτυξης της κάμερας.
Παράλληλα, η μάρκα έχασε το εμπορικό της βάρος, καθώς η εταιρεία δεν διέθετε τους πόρους για επιθετικό μάρκετινγκ, την ώρα που οι Κινέζοι κατασκευαστές (Huawei, Xiaomi, OnePlus) άκμαζαν με ταχύτητα.
Η LG, παρότι διέθετε εντυπωσιακά μοντέλα, υπέπεσε σε παρόμοια σφάλματα.
Τα πειραματικά της σχέδια δεν απέδωσαν εμπορικά, οι αναβαθμίσεις λογισμικού ήταν αργές, και οι στρατηγικές αποφάσεις άλλαζαν διαρκώς κατεύθυνση.
Το αποτέλεσμα ήταν η σταδιακή απώλεια εμπιστοσύνης από τους καταναλωτές και, τελικά, η αποχώρησή της από την αγορά κινητών το 2021.
Οι συνέπειες
Η αποτυχία τους δεν οφείλεται μόνο σε τεχνολογικούς λόγους, αλλά και στη διαχείριση των πόρων και του brand.
Και οι δύο προσπάθησαν να διαφοροποιηθούν, όμως δεν βρήκαν τη «χρυσή τομή» ανάμεσα στην καινοτομία και τη σταθερότητα. Η αγορά ωρίμασε, τα περιθώρια κέρδους στένεψαν, και οι καταναλωτές στράφηκαν προς περισσότερο έμπιστες επιλογές.
Το σήμερα
Η HTC συνεχίζει να δραστηριοποιείται σε μικρότερο βαθμό, επενδύοντας κυρίως σε VR τεχνολογίες με τη σειρά Vive.
Η LG, αν και έχει εγκαταλείψει τα smartphones, παραμένει ισχυρή σε τομείς όπως οι τηλεοράσεις, οι οικιακές συσκευές και οι οθόνες.
Η ιστορία των HTC και LG είναι μια χαρακτηριστική υπενθύμιση ότι στον επιχειρηματικό κόσμο, η επιτυχία δεν κατοχυρώνεται για πάντα.
Η προσαρμοστικότητα, η κατανόηση των αναγκών του κοινού και η συνέπεια στο όραμα είναι οι μόνοι τρόποι επιβίωσης σε μια αγορά που μεταβάλλεται με ιλιγγιώδη ρυθμό, και ένα καταναλωτικό κοινό που γίνεται ολοένα πιο απαιτητικό.






