Τέλος σε μία σοβαρή παθογένεια πολλών ετών επιχειρεί να βάλει η Google, λαμβάνοντας επιπλέον μέτρα για την αντιμετώπιση του συχνού φαινομένου των παραπλανητικών αξιολογήσεων στις επιχειρήσεις που απεικονίζονται στην εφαρμογή Maps.
Ειδικότερα, η εταιρεία εισάγει περιορισμούς και ποινές για τις επιχειρηματικές σελίδες που παραβαίνουν την πολιτική πλαστής αλληλεπίδρασης, μεταξύ των οποίων θα συμπεριλαμβάνεται η προσωρινή απομάκρυνση κριτικών, η αδυναμία λήψης νέων αξιολογήσεων, αλλά και η εμφάνιση ειδικού προειδοποιητικού μηνύματος που θα ενημερώνει τους χρήστες ότι έχουν αφαιρεθεί πιθανές ψεύτικες κριτικές.
Οι όροι χρήσης της πλατφόρμας των Χαρτών της Google καθιστούν σαφές πως θα πρέπει κάθε συνεισφορά να «αντανακλά μία γνήσια εμπειρία σε ένα μέρος ή επιχείρηση».
Οι κάτοχοι των επιχειρήσεων δεν επιτρέπεται να προβάλλουν περιεχόμενο που δεν αναπαριστά επακριβώς την εν λόγω τοποθεσία ή προϊόν, όπως επίσης απαγορεύεται και να δωροδοκούν τους πελάτες τους προκειμένου να αφήσουν θετική κριτική.
Ως εκ τούτου, η Google δείχνει αποφασισμένη να απομακρύνει, στο εξής, συμφεροντολογικές αξιολογήσεις που χειραγωγούν την βαθμολογία μίας επιχείρησης προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, και με οποιονδήποτε τρόπο μπορεί αυτό να συμβαίνει (πολλαπλοί λογαριασμοί, παραποιημένα λειτουργικά συστήματα κ.α.), ενώ ο φόβος και μόνο του δημόσιου διασυρμού από το προειδοποιητικό μήνυμα που θα εμφανίζεται σε μία τέτοια περίπτωση, θα είναι ενδεχομένως αρκετός για να αποτρέψει κάποιους ιδιοκτήτες από την υιοθέτηση ανάλογων ανήθικων πρακτικών.