Αποκλειστικό: Εξοργιστική ανοχή και απάθεια του Facebook σε περιπτώσεις ατομικής δυσφήμισης

45 0

 

Μία σοβαρή και ενδιαφέρουσα καταγγελία φέρνει το internal.gr σήμερα στο φως, βάζοντας στο στόχαστρο το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο Facebook, και ειδικότερα τους τρόπους αντιμετώπισης και τα μέτρα που λαμβάνει (;) η εταιρία ενάντια στα συχνά φαινόμενα συκοφαντικής δυσφήμισης μέσω ψεύτικων λογαριασμών.

 

Δυστυχώς, το Facebook αποτελεί ένα πανίσχυρο εργαλείο κοινωνικής προπαγάνδας, αφού δίνει τη δυνατότητα στον καθένα να δημιουργεί πολλαπλούς λογαριασμούς στην πλατφόρμα του, χωρίς την απαίτηση ταυτοποίησης.

Αυτό επιτρέπει σε επιτήδειους να “ανοίγουν” ψεύτικα προφίλ, συχνά παριστάνοντας αληθινά πρόσωπα, προκειμένου να προωθήσουν ψευδείς ειδήσεις και ισχυρισμούς στο διαδίκτυο, με σκοπό να προκαλέσουν ηθική, ψυχική ή και άλλη βλάβη στα θύματα που έχουν στοχεύσει.

Η μήνυση σε τέτοιες περιπτώσεις δεν διατίθεται ως λύση, αφού ο θύτης κρύβεται πίσω από τον “μανδύα” ενός πλαστού λογαριασμού με ανύπαρκτα στοιχεία, και το Facebook αρνείται πεισματικά να αποκαλύψει την πραγματική ταυτότητά του, προτάσσοντας ως δικαιολογία την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων.

Έτσι, και με την αστυνομία να μην επεμβαίνει σε περιστατικά όπου δεν απειλείται η ανθρώπινη ζωή, η μόνη ελπίδα για έναν παθών να διεκδικήσει δικαιοσύνη, είναι να απευθυνθεί στην ίδια την πλατφόρμα.

 

Ένας αναγνώστης μας, θύμα χυδαίας συκοφαντικής δυσφήμισης προς το πρόσωπό του από ένα τέτοιο ψεύτικο προφίλ, το οποίο μάλιστα γνωρίζει σημαντική απήχηση εξαιτίας της γενικότερης τεχνολογικής ένδειας των Ελλήνων, μοιράστηκε μαζί μας την δυσάρεστη εμπειρία που αποκόμισε προσπαθώντας να επικοινωνήσει με το αρμόδιο τμήμα του Facebook, θέλοντας να αποκαταστήσει την υπόληψή του.

 

Το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο διαθέτει ειδική φόρμα αναφοράς δυσφήμισης, όπου οι χρήστες του μπορούν να καταγγείλουν δυσφημιστικές για τους ίδιους δηλώσεις άλλων χρηστών, ώστε να αφαιρεθούν.

Κάτι τέτοιο, όμως, δεν συνέβη στη δική του περίπτωση.

 

Σύμφωνα με τον ίδιο, συμπλήρωσε τη φόρμα με όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες που στοιχειοθετούν την εις βάρος του αδικία, επισυνάπτοντας, μάλιστα, και επίσημο κρατικό έγγραφο που πιστοποιεί τα όσα λέει, αφήνοντας μηδενικό περιθώριο για τυχόν αμφιβολίες.

Ανέμενε σε μία τάχιστη απομάκρυνση του περιεχομένου που τον θίγει βάναυσα, ως μία μορφή ύστατης δικαίωσης, που όμως δεν ήρθε ποτέ.

Εντός ημερών, έλαβε την παρακάτω απάντηση:

 

 

Το οποίο μεταφράζεται ως:

Γεια,

Ευχαριστούμε για την αναφορά. Βασιζόμενοι στις πληροφορίες που παρασχέθηκαν, δεν είναι ξεκάθαρο σε εμάς ότι το περιεχόμενο που αναφέρατε είναι δυσφημιστικό. Για αυτόν τον λόγο, δεν είμαστε σε θέση να ικανοποιήσουμε το αίτημά σας. Αν δεν το έχετε κάνει ήδη, ίσως να θέλετε να επικοινωνήσετε με το άτομο που είναι υπεύθυνο για τη δημοσιοποίηση του περιεχομένου ώστε να επιλύσετε το θέμα σας μεταξύ σας.

Ευχαριστούμε.

 

Έκπληκτος ο καταγγέλλων, υπέβαλλε ξανά την αναφορά, όχι μία, αλλά δύο ακόμη φορές, για να λάβει, τελικώς, την ίδια απάντηση.

 

Είναι απορίας άξια η ανοχή που φέρεται να επιδεικνύει το Facebook απέναντι σε μία παράνομη πράξη, αφού όπως προαναφέρθηκε, είχε παραλάβει όλα τα αναγκαία αποδεικτικά για να προχωρήσει στη διαγραφή των επισημασμένων παραβατικών αναρτήσεων.

Όπως και να ‘χει, ένας άνθρωπος διαβάλλεται έως και σήμερα χωρίς λόγο, και θα έπρεπε η ελεγκτική αρχή της πλατφόρμας να είναι προσεκτικότερη και πιο υπεύθυνη στις αποφάσεις της, καθώς οι «δολοφονίες χαρακτήρα» τείνουν να γίνουν συχνό φαινόμενο στο ίντερνετ, κάτι που επιβάλλεται να αποφευχθεί με κάθε κόστος.

Χρήστος Καπετάνιος

Software & Web Developer
Web Designer
Ιδιοκτήτης internal.gr
Βρείτε μας στο Facebook

Ακολουθήστε μας στο Google News


Κάντε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

(Όλα τα σχόλια υποβάλλονται σε έλεγχο πριν την τελική δημοσίευσή τους.)