Γίνεται ένα εντυπωσιακό, πρωτότυπο, πρωτοποριακό και άκρως φουτουριστικό προϊόν να πάει… «άπατο»;
Το παράδειγμα του Google Glass, των έξυπνων γυαλιών που προκάλεσαν τριγμούς για πολλούς λόγους στον τεχνολογικό κόσμο όταν ανακοινώθηκαν, το 2012, αποδεικνύει πως γίνεται.
Το τολμηρό εγχείρημα της Google να ενσωματώσει την ιδιαίτερα προηγμένη, για την εποχή, τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας (AR), σε ένα ζευγάρι καθημερινών γυαλιών, παρόλο που αντιμετωπίστηκε αρχικά με έκδηλο ενθουσιασμό, τελικά δεν κατάφερε να συγκινήσει το καταναλωτικό κοινό.
Τι πήγε λάθος, λοιπόν;
Ο αρχικός ενθουσιασμός φαίνεται πως γρήγορα έδωσε τη θέση του στον προβληματισμό και την ανησυχία, τόσο για θέματα ιδιωτικότητας και ασφάλειας, όσο και για την αρκετά υψηλή τιμή τους, που άγγιζε τα 1500$.
Πολλοί εξέφραζαν τον φόβο πως, μία συσκευή που λειτουργεί συνεχώς, βρίσκεται μόνιμα συνδεδεμένη στο διαδίκτυο, φέρει κάμερα και τοποθετείται… στο πρόσωπό μας, θα μπορούσε να εγκυμονεί σημαντικούς κινδύνους για την προστασία των προσωπικών στιγμών και δεδομένων του χρήστη αλλά και τρίτων, για ευνόητους λόγους.
Μάλιστα, κάποια καταστήματα και εστιατόρια, τότε, είχαν απαγορεύσει στους κατόχους να εισέρχονται στους χώρους τους φορώντας τα, θέλοντας να αποφύγουν περιστατικά κρυφών και κακόβουλων καταγραφών, χωρίς τη συναίνεση των υπολοίπων.
Ταυτόχρονα, η υποστήριξη που έλαβε το Glass από την Google τον πρώτο καιρό κυκλοφορίας τους, κρίθηκε από πολλούς αγοραστές του ως ελλιπής, με αναφορές για λάθη και παραλείψεις στο λογισμικό τους, ενώ η περιορισμένη διάρκεια μπαταρίας, που έφτανε με το ζόρι τις 3 – 5 ώρες, μείωνε σημαντικά τη χρηστικότητά τους.
Αρκετοί αναρωτιόντουσαν εάν έχουν ρεαλιστικό λόγο ύπαρξης στην καθημερινότητα ενός ανθρώπου, αφού αδυνατούσαν να εντοπίσουν κάποια πραγματική χρησιμότητα σε αυτά.
Προφανώς, η Google θεώρησε πως ο ενθουσιασμός και η τεχνολογική καινοτομία θα ήταν αρκετά για να οδηγήσουν ένα τέτοιο προϊόν στην κορυφή, ωστόσο εκ του αποτελέσματος φαίνεται να έκαναν λάθος.
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, ο συνδυασμός όλων των παραπάνω οδήγησε σε μία εμφατική αποτυχία του κατά τα άλλα πολλά υποσχόμενου Google Glass, με την εταιρεία να τα αποσύρει από την αγορά λιγότερο από δύο χρόνια μετά το λανσάρισμα της δοκιμαστικής τους έκδοσης, τον Ιανουάριο του 2015.
Δύο χρόνια αργότερα, τον Ιούλιο του 2017, η Google επανέφερε στο προσκήνιο το Glass, όμως αυτή τη φορά κάτω από διαφορετική φιλοσοφία, με την νέα τους έκδοση «Enterprise Edition» να απευθύνεται αποκλειστικά σε επαγγελματίες, και όχι στο ευρύτερο κοινό.
Τον Μάιο του 2019, κυκλοφόρησε το ανανεωμένο Google Glass Enterprise Edition 2, το οποίο διατίθεται μέχρι και σήμερα για χρήση σε ειδικά εργασιακά περιβάλλοντα, όπως εργοστάσια και νοσοκομεία.
Εικόνα ανάρτησης: Dan Leveille