Ήταν μεσημέρι της προηγούμενης Δευτέρας, 14 Δεκεμβρίου, όταν σχεδόν όλες οι υπηρεσίες της Google βγήκαν εκτός λειτουργίας για ένα χρονικό διάστημα που άγγιξε τη μία ώρα. Gmail, Drive, Hangouts, Classroom, Youtube και πολλές ακόμα ζωτικές εφαρμογές της εταιρίας, “πρόδωσαν” τους χρήστες τους σε παγκόσμιο επίπεδο, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα στην καθημερινότητα και την εργασία εκατομμυρίων ανθρώπων.
Όπως είναι προφανές, μία εταιρία του μεγέθους της Google, δεν θα μπορούσε να μην κάνει έρευνα σχετικά με τα αίτια του συγκεκριμένου “μπλακ άουτ”.
Πηγή του κακού ήταν μία συγχώνευση υπηρεσίας λογαριασμών που είχε πραγματοποιήσει τον Οκτώβριο η εταιρία, μεταφέροντας την υπηρεσία ταυτοποίησης των χρηστών της σε νέα συστήματα. Ξέχασαν, ωστόσο, μετά την ολοκλήρωση της μεταφοράς, να διαγράψουν κάποια αρχεία της υπηρεσίας από τους παλιούς διακομιστές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μέρος της υπηρεσίας να εξακολουθεί να υφίσταται και να λειτουργεί παράλληλα και στα παλιά συστήματα. Επειδή όμως η υπηρεσία είχε πλέον ρυθμιστεί να λειτουργεί από τους πόρους των νέων συστημάτων, η διπλότυπη υπηρεσία που βρισκόταν στους παλιούς servers ανέφερε μηδενική χρήση. Ως κάτι ανησυχητικό υπό κανονικές συνθήκες, ο αυτόματος μηχανισμός εμφάνισε τη συγκεκριμένη δραστηριότητα ως σφάλμα, διακόπτοντας τη λειτουργία όσων εφαρμογών της Google εξαρτώνται από την παραπάνω υπηρεσία ταυτοποίησης.
Σχετικά με την υπόθεση, η εταιρία εξέδωσε μία ανακοίνωση που αναφέρει:
Θα θέλαμε να απολογηθούμε για το μέγεθος των επιπτώσεων που επέφερε αυτό το περιστατικό στους πελάτες μας και τις επιχειρήσεις τους. Λαμβάνουμε εξαιρετικά σοβαρά κάθε συμβάν που επηρεάζει τη διαθεσιμότητα και την αξιοπιστία των πελατών μας, ειδικά όταν επηρεάζονται πολλαπλές περιοχές.
Η Google μετά από αυτό, σχεδιάζει να εισάγει νέα μέτρα στον τρόπο λειτουργίας της ώστε να αποτραπούν παρόμοια φαινόμενα στο μέλλον.
Εικόνα ανάρτησης: Competition Policy International