Πρόστιμο 16,5$ εκατ. στην Avast για λογισμικό προστασίας που… πουλούσε τα δεδομένα χρηστών

54 0


Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι η δημοφιλής εταιρεία κυβερνοασφάλειας Avast, που αναπτύσσει και το ομώνυμο πασίγνωστο antivirus εδώ και πολλά χρόνια, βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα τεράστιο πρόστιμο ύψους 16,5 εκατομμυρίων δολαρίων, καθώς βρέθηκε να κοινοποιεί τα προσωπικά δεδομένα των πελατών της σε διαφημιστές.

 

Ειδικότερα, η ομοσπονδιακή ρυθμιστική αρχή εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών απεφάνθη πως, κατά το χρονικό διάστημα 2014 – 2020, το Avast συνέλλεγε πληροφορίες περιήγησης των χρηστών του μέσω του antivirus λογισμικού του, αλλά και της ειδικής επέκτασης για φυλλομετρητές που διαθέτει, για να τις πουλήσει αργότερα σε περισσότερους από 100 διαφημιστικούς φορείς, χωρίς να το γνωρίζουν οι πελάτες.

 

Η εταιρεία, από την πλευρά της, τονίζει πως διέγραφε κάθε προσωπική λεπτομέρεια από τις παραπάνω πληροφορίες πριν τις προωθήσει, ωστόσο η έρευνα της αρμόδιας αρχής έδειξε ότι το Avast «απέτυχε να αποκρύψει επαρκώς την ταυτότητα των πελατών της από τα δεδομένα περιήγησης».

Μάλιστα, οι πληροφορίες που πωλούσε φαίνεται να συμπεριελάμβαναν μοναδικά αναγνωριστικά που αντιστοιχούν σε κάθε χρήστη, τα οποία “μαρτυρούν”, μεταξύ άλλων, την τοποθεσία του, τον τύπο της συσκευής του, ακόμα και τις ιστοσελίδες που επισκέπτονταν.

 

Η εταιρεία κατηγορείται πως εξαπάτησε τους πελάτες της, υποσχόμενη πως το λογισμικό της θα βοηθήσει στην εξάλειψη της παρακολούθησης της ψηφιακής τους δραστηριότητας στο διαδίκτυο, ενώ, στην πραγματικότητα, φέρεται να έκανε το ακριβώς αντίθετο.

Εκτός από το δυσβάσταχτο πρόστιμο, το Avast θα πρέπει να παύσει άμεσα την πώληση των δεδομένων περιήγησης των χρηστών του σε τρίτους, όπως επίσης και να διαγράψει όσα προσωπικά στοιχεία έχει περισυλλέξει και αποθηκεύσει, αλλά και να ενημερώσει τους πελάτες των οποίων τα δεδομένα έχει πουλήσει στο παρελθόν εν αγνοία τους.

 

Εκπρόσωπος της εταιρείας τονίζει τη διαφωνία του με την παραπάνω απόφαση, λέγοντας πως δεν συμφωνούν με το πόρισμα του ρυθμιστή και τον «τρόπο που έχουν χαρακτηριστεί τα γεγονότα σε αυτό», ωστόσο δηλώνουν πρόθυμοι να επιλύσουν το ζήτημα και να «συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους εκατομμύρια πελάτες τους σε όλο τον κόσμο».

 

εικόνα άρθρου: Reuters

Χρήστος Καπετάνιος

Software & Web Developer
Web Designer
Owner @ internal.gr
Βρείτε μας στο Facebook

Ακολουθήστε μας στο Google News


Κάντε ένα σχόλιο

Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με αστερίσκο.

(Όλα τα σχόλια υποβάλλονται σε έλεγχο πριν την τελική δημοσίευσή τους.)