Κάνει θραύση. Είναι η νέα μόδα στον χώρο των κοινωνικών δικτύων, με τεράστια απήχηση ιδιαίτερα σε μικρές ηλικίες. Τα στατιστικά του προκαλούν δέος, αφού κατάφερε μέσα σε 2 χρόνια να γνωρίσει την απόλυτη επιτυχία, και να αναδειχθεί από μία άγνωστη και άσημη εφαρμογή, σε μία εκ των κορυφαίων παγκοσμίως. Μεγάλες εταιρίες – κολοσσοί αναγκάζονται να… χάσουν ένα μέρος του κύρους τους, και να εγγραφούν στην νεανική πλατφόρμα, αφού κάτι τέτοιο είναι πλέον μονόδρομος για κάθε κερδοσκοπική επιχείρηση, με τους χρήστες που αυτή απαριθμεί.
Ο λόγος για το TikTok, που βρέθηκε από το πουθενά, στο Top-3 των κοινωνικών δικτύων όλου του κόσμου, μαζί με το Facebook και το Instagram, ενώ παράλληλα έχει αφήσει πίσω του προ πολλού κάποια άλλοτε μεγαθήρια του ίντερνετ, όπως το Snapchat.
Τι είναι, όμως, το TikTok, που τόσο συχνά ακούμε από μικρούς και μεγάλους, και αποτελεί τη νέα συνήθεια της ψηφιακής πραγματικότητας;
Το TikTok είναι ένα κοινωνικό δίκτυο, που όμως προσεγγίζει την ιδέα της κοινωνικοποίησης με έναν πολύ πιο έξυπνο και μοντέρνο τρόπο από τους ανταγωνιστές του. Αντί να αρκεστεί στο γνωστό μοντέλο των social media, που συνήθως προβλέπει συνομιλίες μέσω μηνυμάτων / κλήσεων και δημοσιοποίηση φωτογραφιών, το TikTok πρωτοπόρησε και συνδύασε τα οφέλη μίας μεγάλης κοινότητας αγνώστων, με την παραγωγή βίντεο.
Κύριος σκοπός της εφαρμογής είναι η δημιουργία διαφόρων ειδών βίντεο από τον κάθε χρήστη, συνήθως κωμικών, τα οποία στη συνέχεια θα δημοσιοποιηθούν στην πλατφόρμα. Από εκεί, ο καθένας θα μπορεί να τα προβάλλει, και εάν του αρέσουν, να ακολουθήσει τον λογαριασμό που τα επιμελήθηκε. Έτσι, δημιουργείται ένας κύκλος ατόμων που ενδιαφέρεται για το περιεχόμενο του κάθε λογαριασμού.
Η περιγραφή ίσως φέρνει στο μυαλό το YouTube, ωστόσο το TikTok κατάφερε να υλοποιήσει μία πολύ πιο σύγχρονη και άμεση αντίληψη αυτής της ιδέας.
Η εφαρμογή προσφέρει στους χρήστες μία σειρά από εργαλεία, τα οποία τους βοηθούν στην παραγωγή και το μοντάζ των βίντεο που δημιουργούν, όπως ειδικά φίλτρα, εφέ, φόντα, ηχητικά κομμάτια και διάφορες άλλες λειτουργίες.
Ανησυχία προκαλεί σε πολλούς το γεγονός ότι η πλατφόρμα έχει προσελκύσει έναν τρομακτικά υψηλό αριθμό ανηλίκων, πολλές φορές ακόμη και παιδιών κάτω των 13 ετών, που μάλιστα ανεβάζουν και αυτά τα προσωπικά τους βίντεο σε δημόσια θέα, κάτι που όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας είναι επικίνδυνο για τα ίδια, αλλά και άβολο για τους υπόλοιπους θεατές, εξαιτίας της ανωριμότητας που δικαιολογημένα τα διακατέχει λόγω του νεαρού της ηλικίας τους.
Το ίδιο το TikTok επιβάλλει ηλικιακό περιορισμό στους χρήστες του, απαιτώντας από όσους εγγράφονται να έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον το 13ο έτος της ηλικίας τους, ωστόσο είναι καθολικά γνωστό ότι στο περιβάλλον των κοινωνικών δικτύων αυτό σπάνια τηρείται.
Εικόνα ανάρτησης: Reuters