Δείτε πόσα πληρώνει η Google για να είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης… παντού

739 0


Έχετε σκεφτεί ποτέ πόσο «βαθιά» βάζει η Google το χέρι στην τσέπη, προκειμένου να αποτελεί την προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στους δημοφιλέστερους περιηγητές, αλλά και εφαρμογές που κυκλοφορούν εκεί έξω;

 

Αυτή την πληροφορία μας αποκάλυψε η εξέλιξη της πρόσφατης δίκης μεταξύ του τεχνολογικού κολοσσού και του Υπουργείου Δικαιοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, αφού η ίδια η εταιρεία προτιμούσε να κρατάει αυτή τη λεπτομέρεια μυστική έως τώρα.

 

Όπως φαίνεται, λοιπόν, η Google εμφανίζεται αρκετά γενναιόδωρη σε αυτό το κομμάτι, παραχωρόντας το ιλιγγιώδες ποσό των 26,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων (~24,5 δισεκατομμύρια Ευρώ) για αυτόν τον σκοπό, και μόνο για το έτος 2021.

Προφανώς, θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική την πρώτη εντύπωση που αφήνει μία προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στον χρήστη, ακόμη και αν αυτός έχει τη δυνατότητα μετέπειτα να την αλλάξει.

Άλλωστε, αν αναλογιστεί κανείς το μεγάλο ποσοστό του κόσμου που δεν κατέχει βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών συσκευών ώστε να την αλλάξει χειροκίνητα, σε συνδυασμό με την αδιαμφησβήτητη αξιοπιστία της συγκεκριμένης, θα έλεγε κανείς πως είναι μία έξυπνη και καθοριστική κίνηση για τη σταθερά επιτυχημένη πορεία της.

 

Για να αντιληφθούμε το πρακτικό μέγεθος του παραπάνω ποσού, αξίζει να σημειωθεί ότι η υπηρεσία διαφημίσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης, απέφερε στην Alphabet (μητρική εταιρεία της Google) έσοδα περίπου 165 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι, ενώ τα συνολικά της κέρδη από όλες τις διαφημιστικές παροχές που προσφέρει, συμπεριλαμβανομένων αυτών του YouTube, ανέρχονται σε κάτι λιγότερο από 90 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αυτό, με απλά μαθηματικά, σημαίνει ότι η Google κατανέμει το 16% των εσόδων που λαμβάνει από τις αναζητήσεις, ή εναλλακτικά περίπου το 29% των κερδών της, σε αυτόν τον σκοπό.

 

Τα περισσότερα από αυτά τα χρήματα πηγαίνουν στην Apple, με τη συμφωνία για τον ορισμό του Google ως προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στο Safari να αγγίζει τα 18 δισεκατομμύρια δολάρια.

Επιπλέον, η Alphabet δίνει σημαντικά ποσά και στην Mozilla για τον Firefox, την Samsung για τις συσκευές της, αλλά και πολλούς ακόμα κατασκευαστές, δικτυακούς παρόχους και ψηφιακές πλατφόρμες, για τον ίδιο λόγο.

 

εικόνα άρθρου: Reuters

Χρήστος Καπετάνιος

Software & Web Developer
Web Designer
Owner @ internal.gr
Βρείτε μας στο Facebook

Ακολουθήστε μας στο Google News


Κάντε ένα σχόλιο

Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με αστερίσκο.

(Όλα τα σχόλια υποβάλλονται σε έλεγχο πριν την τελική δημοσίευσή τους.)